Garanti & reklamationsrätt

Trygghet vid köp

Hos Bagmonde vill vi att du ska känna dig helt trygg när du handlar.
Alla våra produkter omfattas av svensk konsumentlagstiftning och är garanterade att motsvara produktbeskrivningen samt vara fria från ursprungliga fel vid leverans.

Vi kontrollerar noggrant kvalitet och skick innan varje vara lämnar vårt lager, så att du kan vara säker på att få en produkt som uppfyller våra höga krav på kvalitet och design.

Din reklamationsrätt

Enligt Konsumentköplagen (2022:260) har du som kund rätt att reklamera varor med ursprungliga fel i upp till tre år från leveransdatumet.
För att reklamationen ska kunna godkännas behöver felet ha funnits vid leveransen, eller vara ett dolt fel som framträder senare.

Om du upptäcker ett fel ber vi dig att:

Kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt på info@bagmonde.se
Beskriv felet tydligt och bifoga gärna bilder eller video för att underlätta vår bedömning.

Vid en godkänd reklamation står Bagmonde alltid för returfrakten.

Så hanterar vi en reklamation

När vi mottagit och godkänt din reklamation hanteras ärendet i följande ordning:

  1. I första hand försöker vi reparera varan eller ersätta den med en ny, motsvarande produkt.

  2. Om det inte är möjligt erbjuder vi prisavdrag eller möjlighet att häva köpet med full återbetalning.

Vår målsättning är att varje ärende ska hanteras snabbt, rättvist och med full transparens.

Garanti

Utöver den lagstadgade reklamationsrätten erbjuder Bagmonde 1 års garanti på alla produkter mot fabrikationsfel.
Garantin gäller under förutsättning att produkten använts enligt medföljande instruktioner och inte utsatts för onormal belastning, felaktig hantering eller obehörig reparation.

Viktig information

  • Garantin gäller inte skador som uppkommit genom normalt slitage, felaktig användning, bristande skötsel eller yttre påverkan.

  • Kontrollera alltid varorna direkt när du får hem dem och spara din orderbekräftelse, då den fungerar som inköpsbevis.

Vi finns här för att hjälpa dig! Tveka inte att höra av dig om du har frågor eller behöver stöd vid en reklamation.

Oberoende vägledning (Konsumentverket)

För opartisk vägledning om reklamation, ångerrätt och köp på distans kan du besöka Hallå konsument (Konsumentverket):

Tvistlösning (ARN)

Om vi inte kommer överens kan du få ärendet prövat av Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi följer ARN:s rekommendationer. Läs mer och gör anmälan: arn.se/konsument.